논문 목록
Issue Date Title Journals
2024-05 The impact of offline store presence on digital sales: The moderating role of product functionality Journal of Retailing and Consumer Services
2024-01 감염병 확산 상황에서 지역별 헬스장 폐업 : 위험노출과 소비지출의 차별적 영향 마케팅관리연구
2024-01 Older adult consumers and local competition in the healthcare service International Journal of Consumer Studies
2023-12 스포츠 구단의 경기 성적 및 소셜미디어 운영이 팬덤의 인게이지먼트에 미치는 영향: 팬 토큰의 조절 효과를 중심으로 지식경영연구
2023-11 Privacy concern and its consequences: A meta-analysis Technological Forecasting and Social Change
2023-11 A recommending system for mobile games using the dynamic nonparametric model Journal of Business Research
2023-10 Does Proximity Really Matters? Unveiling the Role of Industrial Similarity with Ensemble Machine Learning 마케팅관리연구
2023-10 소비자 신뢰도 향상을 위한 제품 전략의 구전 효과: 온라인 식품 유통 플랫폼을 중심으로 유통연구
2023-10 Understanding the Continuance Intention to Use Chatbot Services Asia Marketing Journal
2023-05 신규 애플리케이션 출시가 기존 시장 생태계에 미치는 영향: 디지털 헬스케어 사례를 중심으로 한국경영과학회지
2023-02 동영상 콘텐츠의 장르, 시청자의 디지털 네이티브 특성 및 디지털 미디어의 속성이 사전광고 회피에 미치는 영향 광고학연구
2023-01 직장 내 스트레스원과 긍정 정서에 대한 모바일 앱 사용의 조절 효과 연구 한국콘텐츠학회 논문지
2022-12 Who Considers Leaving a Job in a Pandemic?: Determinants of Online Job Search Behavior in COVID-19 전문경영인연구
2022-12 뉴스 홍보가 시청자 온라인 구전에 미치는 영향 : 웹툰의 드라마화를 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지
2022-11 The effect of emotion in thumbnails and titles of video clips on pre-roll advertising effectiveness Journal of Business Research
2022-11 Do Handwritten Notes Benefit Online Retailers? A Field Experiment Journal of Interactive Marketing
2022-10 The Effect of Lockdown Repeal on Socialization: Bayesian Multilevel Difference-in-Differences Approach Asia Marketing Journal
2022-10 숏폼 브랜디드 콘텐츠 노출 유형이 소비자 반응에 미치는 영향: 인지된 소속감의 매개 효과를 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지
2022-09 The effect of social media apps on shopping apps JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2022-09 Opening the OTC drug market: The effect of deregulation on retail pharmacy's performance International Journal of Research in Marketing
2022-08 간편결제 수용이 사용자의 쇼핑앱 사용에 미치는 영향: 카카오페이와 카카오선물하기의 사례를 중심으로 한국경영과학회지
2022-06 온라인 커뮤니티 이용자 참여 증진을 위한 관리자의 운영 전략: 대학별 대나무숲 분석을 중심으로 지식경영연구
2022-03 Sentiment change and negative herding: Evidence from microblogging and news JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2022-01 동영상 플랫폼상의 식품 광고 타겟팅의 효과: PC와 모바일 비교를 중심으로 유통연구
2021-12 Understanding digital consumers' well-being in Asia: The moderating roles of digital natives and privacy concerns JOURNAL OF CONSUMER AFFAIRS
2021-12 소셜미디어와 소비자 구매 결정과의 관계: 서울 공유 자전거에 대한 시계열 분석을 중심으로 지식경영연구
2021-06 Channel stickiness in the shopping journey for electronics: Evidence from China and South Korea JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2021-03 코로나19 상황에서 직무만족도와 모바일 생산활동: 결정요인 연구 지식경영연구
2021-02 Buyer-Supplier Matching in Online B2B Marketplace: An Empirical Study of Small- and Medium-Sized Enterprises (SMEs) INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT
2021-01 Who Are the Multichannel Shoppers and How Can Retailers Use Them? Evidence from the French Apparel Industry ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
2020-11 From Clicks to Bricks: The Impact of Product Launches in Offline Stores for Digital Retailers JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2020-11 Purchase Now and Consume Later: Do Online and Offline Environments Drive Online Social Interactions and Sales? JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2020-10 크래프트 브루어리의 스타트업 전략: 어메이징 브루잉 컴퍼니의 사례를 중심으로 연세경영연구
2020-07 건강식품 구매에 제품 네이밍과 고객의 제품 경험, 기업의 제품 판촉이 미치는 영향 유통연구
2020-01 Protecting Consumers from Themselves: Assessing Consequences of Usage Restriction Laws on Online Game Usage and Spending MARKETING SCIENCE
2020-01 날씨불쾌감과 쇼핑선호도가 소매점 선택에 미치는 영향 유통연구
2019-07 The Effects of eWOM Characteristics on Consumer Ratings: Evidence from TripAdvisor.com INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
2019-06 The Role of Design Innovation in Understanding Purchase Behavior of Augmented Products JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2019-06 Offline social interactions and online shopping demand: Does the degree of social interactions matter? JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2019-05 The Effect of Celebrity Endorsement on Sustainable Firm Value: Evidence from the Korean Telecommunication Industry INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
2018-04 럭셔리 브랜드의 판매 성과와 제품, 고객, 구색의 영향: 매장 유형의 조절 효과를 중심으로 유통연구
2017-08 Mobile Shopping through Applications: Understanding Application Possession and Mobile Purchase JOURNAL OF INTERACTIVE MARKETING
2017-06 Social Interactions and Monetary Incentives in Driving Consumer Repeat Behavior JOURNAL OF MARKETING RESEARCH
2017-01 Linking online niche sales to offline brand conditions JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2016-11 온라인 게임 규제와 청소년의 시선 : 규제 대상자들의 반발심과 또래문화를 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지
2016-11 B2B 기업의 마케팅 활동과 고객의 시장 환경이 매출 성과에 미치는 영향 한국경영과학회지
2016-09 지역 특수성에 따른 오프라인·온라인 채널 성과의 이해 지식경영연구
2016-07 매장 내·외부 환경과 지역 시장 환경이 매장 성과에 미치는 영향 유통연구
2016-05 온라인상의 기업 및 소비자 텍스트 분석과이를 활용한 온라인 매출 증진 전략 한국경영과학회지
2016-02 게임 머니와 캐시 머니 소비에 관한 실증 연구: 경험, 성취, 지역적 격차를 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지
2015-12 오프라인과 온라인 채널상의 기존제품과 신제품의 판매 성과: 경험재에 대한 시계열 분석을 중심으로 지식경영연구
2015-12 소비자의 지역 이주가 온라인 브랜드 선호변화차이에 미치는 영향 경영학연구
2015-11 오프라인 환경 변화가 틈새 제품의 온라인 수요에 미치는 영향 마케팅연구
2015-09 모바일 VOD 콘텐츠 구매 요인에 관한 실증 연구 지식경영연구
2014-11 온라인 게임의 고객 유형 별 이탈 요인: 신규 고객과 기존 고객을 중심으로 한국경영과학회지
2014-06 소셜미디어 연구동향 분석: 사회과학 분야를 중심으로 정보통신정책연구
2014-06 인터넷 포탈에 대한 자원 의존성이 온라인 쇼핑몰기업의성장에 미치는 영향 한국경영과학회지
2013-04 이용자 생산 콘텐츠 플랫폼 사이트 내에서 생산자 참여가 소비자 선택과 몰입에 미치는 차별적 영향 경영학연구
2012-09 What Matters Most in Internet Retailing MIT SLOAN MANAGEMENT REVIEW
2012-04 Traditional and IS-Enabled Customer Acquisition on the Internet MANAGEMENT SCIENCE
2011-08 Preference Minorities and the Internet JOURNAL OF MARKETING RESEARCH
2010-02 Spatiotemporal Analysis of Imitation Behavior Across New Buyers at an Online Grocery Retailer Journal of Marketing Research
2008-12 The Role of Local Environments in Customer Acquisition Online MSI Reports
2008-12 Local Preference Minorities and the Internet: Why e-Retailer Demand is Greater in Areas Where Target Customers are in the Minority MSI Reports